• בוסתן הגליל
  • ניסים - 054-8315183
  • 1neomillionaire@gmail.com

כתיבת ניוזלטר – יש לכם דואר

כתיבת ניוזלטר – יש לכם דואר

כל בעל עסק מעוניין לפרסם את השירותים והמוצרים שלו. משום כך, הוא מקים אתר אינטרנט, שולח הודעות פרסום, מדפיס פליירים ומחלק אותם בתיבות הדואר ויוצא במבצעים חמים כדי למשוך לקוחות חדשים. אחת משיטות הקידום והוותיקות והמוצלחות היא שמירה על קשר עם לקוחות קיימים באמצעות הפצת ניוזלטרים. הניוזלטר הוא למעשה עלון או עיתון מעוצב המופץ בקרב רשימת התפוצה באמצעות הדואר האלקטרוני. הוא מאפשר ללקוחות להתעדכן בשירותים החדשים ומזכיר להם את קיומו של העסק.

להבדיל בין סוגי הניוזלטרים

קיימים שני סוגים עיקריים של ניוזלטרים. הסוג הראשון מיועד לספק מידע עבור הלקוחות. ניוזלטר זה אופייני לחברות טכנולוגיות, מרכזים רפואיים או נותני שירותים. עצם המידע החיוני המסופק ללקוח, מעודד אותו להתעניין במוצרים ושירותים נוספים. הסוג השני הוא ניוזלטר שנועד להניע למכירה. משום כך, הוא מציג מבצעים שונים ומדגיש את יתרונם של המוצרים, ובדרך זו מגדיל את המכירות.

כתיבת ניוזלטר – לכתוב ניוזלטר מקצועי

כתיבת ניוזלטר עבור בית עסק חיונית לקידומו, ורצוי שהיא תיעשה על ידי כותבים מקצועיים המבינים את ערכי העסק. מעבר לכך, ישנם כמה דגשים שכדאי לשים אליהם לב בעת הכתיבה והעריכה של הניוזלטר:

  • כתיבה עניינית – בכל ניוזלטר, בין אם מדובר במידעון שיווקי או במידעון המספק מידע ללקוחות, חשוב לכתוב לעניין, להדגיש את היתרונות של המוצרים ולהשתמש בשפה ברורה. זאת משום שלקורא הממוצע אין זמן או סבלנות להתעמק בכל הפרטים. הוא יעדיף מידע קצר וקליט.
  • תבינו על מה אתם כותבים – ניוזלטר איכותי צריך לכלול תכנים איכותיים אשר ישכנעו את הלקוח שמדובר במומחים בתחום. מומלץ ללמוד היטב את הנושא שאתם כותבים עליו, ואף לראיין אנשי מקצוע או לבקש מהם לכתוב.
  • מתאימים את התוכן לקהל היעד – לפני שכותבים ועורכים את הניוזלטר, חשוב לענות על שאלה משמעותית: מיהו קהל היעד שלכם? עליכם להתאים את התכנים למידעון. האם מדובר בבני נוער? אם כן, מומלץ לשמור על שפה "צעירה" ורעננה. האם המידעון נועד לשווק מוצרי טיפוח וקוסמטיקה? הקפידו על השימוש בלשון נקבה.
  • לא מוותרים על עיצוב – אם אתם מעוניינים למשוך את עינם של הלקוחות, יש להפנות את תשומת לבם לניוזלטר באמצעות עיצוב מרענן. אז לאחר שדאגתם לכתיבת תכנים איכותיים, פנו למעצב גרפי מקצועי שידאג לעיצוב הניוזלטר.
  • לא להתפזר מבחינת נושאים – ממבט ראשון, הניוזלטר מאפשר לנו לכלול נושאים מגוונים ולפרסם כל מוצר שנרצה. עם זאת, חשוב לשמור על מיקוד ועל קשר בין הנושאים. מומלץ לבחור קונספט, קו מנחה שלפיו ייקבעו הנושאים. לדוגמה, אם יש לכם חנות לבגדי אופנה, אפשר לכתוב על בגדים אופנתיים לעונות הסתיו והחורף.
  • סוף מעשה בבדיקה תחילה – זה אולי נשמע טריוויאלי, אך חשוב לבדוק את הניוזלטר לפני הגשתו הסופית. כך תוכלו לאתר שגיאות כתיב, פסקאות בעייתיות מבחינה תחבירית ולעתים אף תכנים בלתי נכונים מבחינה עובדתית. כדאי לעבור לפחות פעמיים על כל התוכן במטרה לוודא שהכול תקין.

כותבים בהנאה

במהלך כתיבת ניוזלטר, נגלו שעומדת לפניכם עבודה רבה. עליכם לערוך, לכתוב, לשכתב, לצלם ולשלוח לאישור המנהלים הבכירים. אך אל תשכחו שבסופו של דבר אתר יכולים ליהנות מתהליך יצירתו של ניוזלטר חדש, ועם ההנאה מגיעה גם היצירתיות. ככל שאתם נשאבים יותר אל הניוזלטר, כן יצוצו רעיונות יצירתיים יותר שיתרמו לאיכותו. כדאי לשלב פעילויות יצירתיות לקוראים שיוסיפו חיות לניוזלטר, דוגמת שאלונים אישיים, חידות, תשבצים ועובדות קצרצרות מעניינות שיסברו את האוזן.

leave a comment