• בוסתן הגליל
  • ניסים - 054-8315183
  • 1neomillionaire@gmail.com

כתובה שיווקית – כוחה של מילה

כתובה שיווקית – כוחה של מילה

חשבתם פעם מה גרם לכם לרכוש ספה דרך האינטרנט או להירשם לקורס שוק ההון? מטבע הדברים, כאשר אנחנו בוחנים מוצר, אנו שוקלים את היתרונות שלו ושואלים את עצמנו כיצד הוא יכול לתרום לנו באופן אישי. אם הטקסט שאנו קוראים משכנע אותנו, אנו קונים אותו. זהו סודה של הכתיבה השיווקית. כתיבה שיווקית נכונה גורמת לנו לבצע פעולה כלשהי באתר, בין אם מדובר ברכישה, השארת פרטים או פנייה ישירה לאיש הקשר.

הכתיבה עונה על השאלה

כתיבה שיווקית טובה אינה בהכרח מפארת את העסק, אלא מסייעת לגולש הפוטנציאלי לקבל את מרב הפרטים על השירות או המוצר, וגורמת לו לקבל את ההחלטה לרכוש אותו. הכתיבה אינה "נטפלת" לגולש ואינה מבליטה את חסרונם של המתחרים, אלא מספקת את כל האינפורמציה שהוא מחפש. כי בסופו של דבר, הלקוח מעוניין לקבל את התשובה לשאלה "כיצד השירות הזה עוזר לי". כמו כן, מטרתו של תוכן טוב היא לשדר אמינות ומקצועיות, כך שהגולש ירגיש בנוח לשלם עבור השירות.

דוגמאות מן השטח

כתיבה שיווקית מסייעת לבעלי עסק במגוון רחב של תחומים:

  • נרשמים ללימודים – גולש המחפש להירשם ללימודים לשנה הקרובה, מעוניין לדעת כמה שיותר על תחום הלימוד הרלוונטי. לדוגמה, אם הוא מחפש לימודי הנדסת בניין, הרי שהוא מעוניין למצוא תשובות לשאלות כמו מה לומדים בתואר הראשון? באילו מקומות תעסוקה אפשר להשתלב בסיום הלימודים? האם לתואר הזה יש ביקוש?
  • פונים ליועץ פיננסי – הכסף הוא בעל ערך רב עבור רובנו. אנו מעוניינים לדעת כיצד עלינו להשקיע בו ואיך ניתן להיערך לפנסיה. משום כך, ישנם אנשים המחפשים יועץ פיננסי איכותי. אדם המבקר באתר התדמיתי של היועץ הפיננסי מעוניין לדעת פרטים דוגמת – כיצד היועץ יכול לסייע לו באיתור החיסכון הפנסיוני המתאים לו? איזה ידע יש ליועץ בתחום?
  • יש מסיבה – כל מי שארגן אי פעם אירוע כמו בר מצווה, בת מצווה ואפילו חתונה יודע שמדובר במלאכה לא פשוטה. צריך לארגן את רשימת האורחים, לקנות בגדים לאירוע וכמובן, לסגור אולם וכמובן – להזמין אטרקציות מלהיבות. אתר המציג אטרקציות שונות דוגמת מתנפחים, אותיות בולטות או הופעות של להטוטנים, צריך לכלול מידע איכותי על הפעילויות המתבצעות במהלך האירוע.

לא לעיניכם בלבד

גולשים רבים נחשפים לתוכן השיווקי ומחליטים על פיו אם לרכוש את המוצר או להמשיך בחיפושיהם. עם זאת, בעת כתיבת התכנים חשוב לזכור כי לא רק הגולשים קוראים אותם, אלא גם מנוע החיפוש של גוגל. כך שיש צורך להתאים את התכנים כדי לנסות ולהגיע לתוצאות הראשונות. כלומר, לא לשכוח לשלב מילות מפתח וביטויי מפתח בתוך הטקסט באופן טבעי.

איך הופכים תוכן שיווקי למעניין

כדי שהגולש יעצור ויקרא את התוכן שלכם, עליו להיות מעניין וייחודי. אמת, הוא תמיד ישמח לדעת דברים חדשים כמו דרכים לפתיחת סתימה בכיור או טיפים לסידור הבית. אבל מעבר למידע הרשמי, הקורא מחפש רגש בטקסט, דבר מה רענן ובלתי שגרתי. כתיבה נכונה יכולה ליצור הזדהות בקרב הקורא. כך למשל, אם אתם כותבים מאמר על מרפאת שיניים, תוכלו להדגיש את כאבי השיניים שחווים מטופלים רבים ולציין את חשיבות הביקור אצל רופא שיניים. מעבר לכך, מומלץ לתבל מדיי פעם את התוכן במקרה המבוסס על סיפור אמתי. כך, הטקסט שלכם יהפוך ממידע שיווקי ואינפורמטיבי גרידא, לטקסט מרענן ומקורי המספק גם מקרה הלקוח מן החיים. ולבסוף, כותב התוכן צריך לדאוג לתכנים איכותיים ללא רבב לא רק מבחינת התוכן, אלא גם מבחינת המבנה שלו – פיסוק, חלוקה לפסקאות והיעדר שגיאות כתיב.

leave a comment